Bu site, tarayıcınız için sınırlı desteğe sahiptir. Edge, Chrome, Safari veya Firefox'a geçmenizi öneririz.

Etik Hediye Seçim Rehberini İncele! - Şimdi Keşfet

        

Local Makers Yeni Gelenler - Şimdi Keşfet

        

A! Ne Hoş'un Kurucuları Ayşe Selin Gürel Çubuk ve Yasemin Hacıkura ile Keyifli Bir Söyleşi #covid19series

İki mimar arkadaş, günlük yaşantılarında karşılarına çıkan malzemeleri kullanarak yeni ve farklı nesneler yaratma arzusundalar. Kağıtla haşır neşir oldukları için hayal güçleriyle birleştirip, bir ömür solmayacak çiçekler ve tasarımlar yapmaya başlamışlar. İnsanların yaklaşıp, deneyimlemesini ve sonucunda da tebessümle “A! Ne Hoş” demelerini istedikleri için markalarının ismini A! Ne Hoş koymuşlar. Gelin kuruluş hikayesini tasarımcıları Ayşe Selin Gürel ve Yasemin Hacıkura'dan dinleyelim...

  • A ne Hoş ekibini yakından tanımak istersek neler demek isterseniz? Nasıl yollarınız kesişti?

Merhaba, biz Selin ve Yasemin, ikimiz de mimarız, yollarımız mimarlık ofisinde mimar olarak çalışırken kesişti, beraber bir şantiye projesinde yer aldık. Gece gündüz, hafta sonu çalışmaları sonrasında da arkadaşlığımız devam etti. Kariyerlerimizin devamında farklı ofislerde olsak da, hem arkadaşlığımızı hem de beyin fırtınamızı sürdürdük. Mimarlık ofislerine, projelerde kullanmak üzere  birçok numune geliyor. Bir süre sonra bu malzemeler kullanılmayan atıklara dönüşüyor. Biz de bu malzemelerle ne yapılabilir, nasıl dönüştürülebilir üzerine kafa yoruyorduk. Yaklaşık 4 sene önce de bu pratiği A! Ne Hoş adı altında strüktüre etmek istedik.  Şu an kurumsal firmalara dekor, kurumsal hediyelik ve workshoplar tasarlayıp üretirken; web sitemiz üzerinden de online kağıt çiçek ve dekorlarımızın satıldığı bir yapımız var. Tophane’deki atölyemizde de hem tasarım ve üretim yapıyoruz(-duk) hem de workshoplar düzenliyoruz.(-duk)

  • Hikayenizin birleşme noktası olan kağıtla sizi buluşturan nokta neydi? Neden o kadar malzeme arasından kağıt?

Aslında ilk yola çıkışımızda sadece kağıt kullanacağız diye bir prensibimiz yoktu. Bahsettiğimiz gibi numune malzemeler ilgimizi çekiyordu, bu bazen bir halı parçası, bazen de MDF parçalar olabiliyordu. İlk olarak bir seramik markasıyla yılbaşı enstalasyonu üzerine çalışmıştık, aslında amacımız artık seramiklerle bir yerleştirme yapmaktı, ancak vakit yetersizliği ve fabrikayla koordinasyonu zor olacağından, eski senelerin katalogları üzerinden bir tasarım gerçekleştirmiştik. 

Sonrasında artık malzemelerden birkaç denememiz daha oldu ancak atık malzemelerinin lojistiği ve her bir proje için farklı teknikler geliştirmek bizim açımızdan sürdürülebilir olmayacağından, kağıt üzerinde yoğunlaşmaya karar verdik. Tabi bunda ikimizin de mimar olması, üniversite itibariyle iş hayatımızda da aşina olduğumuz bir malzeme olmasının da bir katkısı var.

  • A! Ne Hoş dedirten an hangisiydi?

Sanırım ürettiklerimizi çevremizdekilerle paylaşmaya başladığımızda karşılıklı bir etkileşimden A! Ne Hoş doğdu. Kendimizin de keyif aldığı ve sahip olmaktan hoşlanabileceği objeler üretmeye çabaladık, baktıkça A! Hoş oldu dedik. İnsanlar da ürünlerimiz için aynı tepkiyi verdi.

  • Hayal gücü ve yetenek bir grup olsa, bu gruba bir üçüncü dahil etmek isteseniz hangisi olurdu?

Pazarlama ve satış çok önemli bir alan. Dünyanın en güzel ürünlerini de yapıyor olsanız, bu ürünü kullanıcıya ulaştıramadıktan sonra pek bir anlamı kalmıyor. 

  • Ürünlerinizi ve temalarını oluştururken nasıl bir yol izliyorsunuz? En çok tercih edilen hangisi?

Web sitemizdeki ürün gamı daha çok çiçek ağırlıklı, dolayısıyla doğa en büyük ilham kaynağımız. Çiçeklerin renk ve yapılarını inceliyoruz, sonrasında bunları kağıtla yorumlama kısmı işin önemli kısmını oluşturuyor. 

En çok tercih edilen buketimizin ismi ‘Eflatun’; lavantalardan esinlenip tasarladığımız bir buket. Zarifliğiyle en çok ilgi çeken buketlerden biri diyebiliriz.

  • Kağıt ne kadar geri dönüştürebilir? Markanız olarak sürdürebilirlik açısından ne gibi adımlar atıyorsunuz?

Kullandığımız kartonlar FSC, PEFC, ECF sertifikalı. Bu sertifikalar kartonların sürdürülebilir ormanlardan tedarik edildiğini ve son kullanıcıya ulaşana kadarki sürecin de nüfusa ve doğaya saygılı olduğunu belgeler. Ayrıca klor ağartması yapılmadan, dolayısıyla su kaynaklarına zarar vermeden yapılan üretimi belgeler. Eğer ömrünü doldurduğu düşünülüyorsa her zaman geri dönüşüme gönderilebilir. 

Kartonların özellikleri dışında kurumsal işlerimizde çalıştığımız markalara her zaman kendi firmalarının kullanmadığı, ömrünü dolduran ya da defolu malzemelerle ileri dönüşüm yaparak ürünler tasarlamayı öneriyoruz.

 

  • Sitenizde yer alan ürünlerin hikayeleri dikkatimizi çekti. Yıldız, Narin, Ayşegül ve daha niceleri... Bu hikayelerden kısaca bahsedebilir misiniz?

Her bir ürünü oluştururken bir bağ kurabilmek önemli. Buketlerimizi tasarlarken, o ürüne baktığımızda bizde çağrıştırdığı duyguları kelimelere döküyoruz. Hem bizim için ürünü tasarlarken bir yol çizmemizi sağlıyor, hem de ürünü alanlar için bir bağ kurmayı kolaylaştırıyor. Mesela Ayşegül, çocukluğumuzda okuduğumuz Ayşegül isimli kitaplardan esinleniyor. Bukete baktığında insanların o kitaplardaki gibi naif, çocuksu bir dünyaya yolculuk yapmasını, yüzlerinde bir gülümsemeye dönüşmesini istemiştik.

  • Dünyaca geçirdiğimiz Covid-19 dönemi sizleri ve işletmenizi nasıl etkiledi? Bu dönemin üstesinden gelebilmek adına nasıl bir yol çizmeyi düşünüyorsunuz?

Markamızın tohumlarını atarken amacımız, insanların keyif alabileceği ya da keyifle sevdiğine hediye edebileceği tasarımlar ortaya çıkarmaktı. Şu anki zorlu dönemde her ne kadar insanların ihtiyaçları şekil değiştirse de, aslında hala yaşamaya devam ediyoruz ve geleceğe dair umut beslemek ruhen bizi rahatlatıyor. Biz bu sıkıntılı dönemde dijital ürün ve atölyeler tasarlayarak, insanlara uzaktan da olsa keyif alabilecekleri bir hizmet sağlıyoruz. Örneğin, #EVDEKAL Koleksiyonumuzu çıkardık. Bu koleksiyonda çok sevilen buketlerimizin illüstrasyonları, çiçeklerden boyama sayfaları, hediye çekleri ve “şimdi sanal buket yolla, sonra gerçeği kapını çalsın!” ürünleri yer alıyor. Kargo teslimat süreçleri bu zor dönemde ikimizi için de sıkıntılı oluyor, aynı zamanda online alışverişin yoğunlaştığı bu dönemde kargo çalışanlarının çalışma şartlarını da duydukça, temel ihtiyaçlar dışında kullanılmasını doğru bulmadık. Ama sonuçta insanın kendini mutlu hissetmesi ya da özel günlerinde sevdiklerine uzaktan da olsa bir hediye yollamak istemesi de bir temel ihtiyaç. Bu sebeple dijital formatlı ürünlere yoğunlaştık. Linkten ürünlerimizi inceleyebilirsiniz.

https://anehos.com/collections/evdekal-koleksiyonu

  • Yerel üreticilerin Türkiye’de yeteri kadar desteklendiğini düşünüyor musunuz? Bu konuda tavsiyeleriniz neler?

Çevremizde bilinçli bir kitle var, yerel ve özgün ürünlere değer veriyorlar. Ancak ekonomik anlamda, hem yurtiçi hem de yurtdışı bazında  daha fazla teşvik olması gerektiğini düşünüyoruz. 

Özellikle kadın girişimcileri destekleyen birçok vakıf ve dernek var, buralardaki toplantı ve eğitimler kafa açıcı olabiliyor.

#evdekal 

  • Karantina sürecinde evde kalırken motivasyonunuzu nasıl sağlıyorsunuz?

Bu dönemde zamanın sonsuz gibi görünmesi ve morallerimizin düşük olması istediğimiz verimi sağlamamızı etkileyebiliyor. Fakat yeni şartlara adapte olabilmek, bu şartlara uygun ürün ve çözümler araştırıp geliştirmek de bizi motive ediyor. Karantina öncesinden kalan uzun bir yapılacaklar listemiz vardı, fakat iş yoğunluğundan ötürü bu listemize odaklanmakta zorluk çekiyorduk. Şimdi evlere kapandık, dolayısıyla bu listemizin üzerinden geçmek için bolca vaktimiz var. Ayrıca yeni şartlara adapte olabilmenin yanı sıra bu olağanüstü durum kalktığında nasıl yeniliklerle markamızı öne çıkarabileceğimiz üzerine çalışmak da bizi motive ediyor. 

  • Evde alternatif yapılacaklar listenizde neler var?

Firmadaki bütün iş kalemlerini şu an olabildiğince kendimiz öğrenmeye ve yapmaya çalışıyoruz. Bu dönemde pazarlama, satış, finans gibi tasarım dışı disiplinlerde de öğreneceğimiz çok şey var, dolayısıyla yapılacaklar listemizde bolca online eğitim var. Buna şu an instagram sayfamızda yayınladığımız online atölyeler de dahil. 8 dakikalık bir videonun arkasında bile öğrenilmesi gereken bilgisayar programları, editing ve seslendirme varmış, bu dönemde bunu da öğrenmiş olduk. 

 

A! Ne Hoş ürünlerine göz atmak isterseniz web sitelerine buradan   sosyal medya hesaplarına ise buradan ulaşabilirsiniz. 

 

Bir yorum bırak

Lütfen unutmayın, yorumlar yayınlanmadan önce onaylanmalıdır.

Alışveriş Sepeti

Satın alınabilecek başka ürün yok

Sepetiniz şu anda boş.