Lokal Lezzetlerin Hikayeleri! Gourmet Ladies'in Kurucusu Ezgi Nur Aydın'la Keyifli Bir Söyleşi #covid19series

2015 yılında gezmeyi ve deneyimlemeyi seven bir grup arkadaşla birlikte bir İtalyan restoranında ortaya çıkan; kişisel deneyimlerini paylaşma odaklı bir proje olarak doğan Gourmet Ladies geçen zaman ve edinilen yeni tecrübelerle birlikte büyüyerek, değişerek, gelişerek ama aslında özünü yitirmeyerek yemek odaklı deneyimlerin ve lokal lezzetlerin buluştuğu bir platform haline geldi. Bozcaada’dan Rize’ye, Antakya’dan Giresun’a, hatta ve hatta yanıbaşınızda olan ama daha önce hiç tatmadığınız bir çok farklı lezzeti tüketici ile buluşturmak için köprü olurken lokal üreticiyi de destekleyen butik bir girişim. Gerçek bir deneyimin, bir yöreye özgü tatlarla başladığını düşünen,  bu düşünceyle hikayesi başlayan Gourmet Ladies’in kurucusu Ezgi Nur Aydın ile tatların yolculuğunu konuştuk. Kendi işini kurmanın incelikleri neler? Girişimci olmak için nasıl bir yol izlenmeli ve daha fazlası…

Kısaca kendinizi tanıtabilir misiniz?

Merhaba! Ben Ezgi, Yeditepe Üniversitesi mezunuyum. Lisansta Halkla İlişkiler Bölümü’nü tercih ettim daha sonra hızlıca çalışma hayatına giriş yaptım ve çeşitli kozmetik firmalarında çalışma imkanım oldu. Bunun yanısıra yine Yeditepe Üniversite’sinde Elektronik Ticaret yüksek lisansına başladım. Haftanın 5 günü iş ve 4 günü okul şeklinde yürütemeyeceğime karar verince işten vazgeçip okulu bitirmeye odaklandım ancak boş duramadığımı da fark ettim. Freelance ( serbest ) olarak sosyal medya hesap yönetimi yapmaya başladım. Ardından sosyal medya üzerinde fenomen olan isimlerlerin menajerliğini de yaptım. Bir gün karşıma KOSGEB ( Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı ) eğitimi çıktı. Aslında o sırada kendimi yurt dışında okuma hayallerine adamış ama eğitimle tanıştıktan sonra bir baktım ki kendi iş planımı yapıyorum. :)

Şu anda da hem Gourmet Ladies'in kuruculuğunu, hem farklı sosyal medya proje yönetimlerini yapıyorum hem de mezun olduğum okulda içerik yönetimi dersleri veriyorum. Hayatımı dijitalden ve üretmekten vazgeçmeyerek sürdürüyorum diyebilirim.

Gourmet Ladies’in çıkış noktası nedir?

Gourmet Ladies, 2015 yılında 4 kız arkadaşın açtığı bir instagram hesabıydı aslında. Kişisel deneyimlerimizi paylaşmak için bir hesap oluşturmuş ve yaşadığımız gurme deneyimleri sosyal medya üzerinden takipçilere aktarıyorduk. Benim akademik kariyerim doğrultusunda şekil değiştirdi ve bir e-ticaret sitesine dönüştü. Bu süreç içerisinde de üreticilerle tanıştıkça fırsatlar doğdu ve projeler gelişti. Yavaş yavaş kendi ürün grubumuzu oluşturmaya ve e-ticaret sitesinde sevenleriyle  buluşturmaya başladık.

Sizce çalışma hayatında kadın olmanın herhangi bir zorluğunu var mı böyle bir zorluk yaşadınız mı? 

Maalesef yaşadım. Ortada daha web sitem bile yokken yalnızca bir logo ile bir çok tedarikçi görüşmesi yaptım. Daha işin başında hayaliniz bir ticarete dönüşür mü diye endişe ediyorsunuz ve tutar mı tutmaz mı görmek için araştırmalar yapıyorsunuz. Üreticilerle konuşmaya başladığım sırada "Sen kız başına bunu yapamazsın, bunu tek başına yapamazsın, baba parasını böyle mi yiyorsunuz?" cümleleriyle çok karşılaştım. Zamanla bu önyargılar kırılıp, özürlerimi aldım tabii ama yaşadığım en büyük zorluk bu motivasyon kırma hedefli cümleler olabilir.

Kendi işini kurmak kulağa hoş gelse de riskleri de çok. Bu riskleri göze alırken motivasyonunuz ne oldu?

Kendi işimi kurma olayına aslında deli cesaretiyle düşünmeden girdim diyebilirim. Sanırım aileden geliyor bu; babam sigortacı ve o da zamanında kendi işini kimseden bir destek almadan kurmuş. Babam yaptı, onun yaptığı daha zordu o yaptıysa ben de yaparım, babamın kızıyım sözleriyle kendimi motive ettim. Ailemden hep destek alacağımı bilmek de büyük motivasyon kaynağım. Babasına düşkün bir kız çocuğu olduğum da burada tescillenmiş oldu. :)

Gourmet Ladies'ın bir mağazası yok. Tercihiniz neden sadece online satıştan yana oldu ? 

Aslında akademik kariyerim beni bu yöne çekti. Online satış sorumluluklarını yerine getirmekle bir mağazayı yönetmenin sorumluluklarının ve maliyetlerinin aynı olduğunu düşünmüyorum. Sıcak satışı çok seviyorum ve bir gün Gourmet Ladies'ın mağazası olmasını da çok istiyorum. Bu mağazanında alışık olduğumuz konseptlerde olmamasını istiyorum. Bir farkı olmalı diye düşünüyorum ve kafamda da planlar yapıyorum.

Kriz anını yönetirken nasıl bir yol izliyorsunuz?

Halkla ilişkiler eğitimi aldığım süreçte çok fazla kriz yönetimi çalıştık fakat hiçbir pratik, teorideki gibi olmuyor. Öncelikle kendi penceremden çıkmaya çalışıyorum ve bakış açımı değiştirdiğimde, kendiliğinden alternatif B ve C planları da ortaya çıkıyor. Fikirlerine saygı duyduğum ve güvendiğim kişilere de danışıyorum. 

Kadın girişimcilerin Türkiye’de yeteri kadar rol alabildiğini ve desteklendiğini düşünüyor musunuz?

Kesinlikle yeterli olduğunu düşünmüyorum, şu anda  İstanbul Teknik Üniversitesi'nin çekirdek bir girişimiyim. Bu girişimlerin içinde ne yazık ki çok az kadın girişimci var.  Girişimcilik eğitimimi yüksek lisans dersimde almış olsam da Ataşehir Kadın Girişim Merkezi ve KOSGEB destekli girişimcilik eğitimleri de aldım. Maalesef oralarda da gözlemim yine çok az kadın oluşuydu. Desteklerin yetersizliğinden kadınların cesaretinin daha çok kırıldığını düşünüyorum.

Küresel salgına sebep olan COVİD-19 virüsü butik bir işletme olan Gourmet Ladies’i nasıl etkiledi?

Ürünlerimizin satış kanallarını arttırdığımız bir dönemdeydik hatta  ilk ihracatımızı gerçekleştirecektik. Satış yaptığımız ve yapma potansiyeli olduğumuz işletmeler kapatmak zorunda kaldığı için ihracatımız iptal oldu ve satışlarımız da düştü. Online mağazada ürün gamına girecek yeni üreticilerle anlaşmalar yapmıştık. Onların da etkilenmesi ve üretimlerinin sekteye uğraması nedeniyle işler planladığımız gibi olmadı.

Bu süreci nasıl yönetmeyi düşünüyorsunuz?

Bu süreç kişilerin olduğu kadar markalarında içe dönme süreci oldu bence. Durulmamız, anı yaşamamaz gerektiğini fark ediyoruz. Doğaya karşı koruyucu sorumluluklar almaya başlıyoruz. Bir maratonun içinden çıktığımızı anladık ve etrafımızda olanı biteni analiz etmek için zamanımız çok! Marka olarak süreci yönetmeye çalışırken, müşterilerimize soruyoruz ve dinliyoruz. Yaptığımız workshoplar vardı. İlk iş olarak eğitimlerimizi online'a çevirme planlarına giriştik.

Lokal üreticileri neden desteklemek istediniz?

Lokal üreticileri desteklemek istedim çünkü benim için kıymetliler. e uğraş olduğunu gördükten sonra bunu takdir etmek ve desteklemek istedim. Önceliklikle bu kıymetli ürünleri topraktan masamıza gelmesi için çaba harcıyorlar. O çapalarının görülmesini ve duyulmasını istedim.
Gourmet Ladies’de yer alacak markaları, üreticileri seçerken kriterleriniz var mı?
Ham maddenin işlenmesi ve yöresinden gelmesi ilk kriter olabilir. Sonrasında da kendimin ve sevdiklerimin beğenisine sunuyorum ürünleri. Bir odak grup görüşmesi tadında, sorular sorup cevapları topluyorum. Gourmet Ladies’in hedef kitlesine uyacak ürün içerikleri, tasarımları, etiket bilgilerine de dikkat ediyorum. Gıdada paketleme çok mühim. Kargo devrinde iyi paketlenmemiş bir ürünün akması, direkt olarak müşteri memnuniyetsizliği. Dönemsel ürünleri seçmemeye özen gösteriyorum birde. Hem çalıştığımız üretici hem de bizim için tek seferlik bir iş olmasından ziyade uzun soluklu beraber çalışıyoruz.

Yerel üreticilerin desteklenmesi noktasında sizin tavsiyeleriniz var mı? 

Önce devlet daha sonrasında da tüketici desteği gerekiyor bence. Yeni şeyler denemeyi seven, girişimci bir nesil var şu anda. Tüketimdeki alışkanlıklarına yerelden, yerel butik üreticiden alışveriş yapmayı dahil etmek, bu işleri yapanların ayakta kalmasında büyük rol oynuyor. Emeğin kıymetini anlamak için hikayeyi bilmemiz lazım. Aldığımız ürünlerin hikayelerini, arkasındaki üreticilerin ne şartlar altında ve ne sorumluluklarla üretildiğini sorgulamalıyız.

 #evdekal 

Karantina sürecinde evde kalırken motivasyonunuzu nasıl sağlıyorsunuz?

Kötüyü düşünmek iyi gelmiyor. Kötü senaryolarını düşünmemeye ve umutsuzlukla yazılmış haberlerde uzak durmaya çalışıyorum. Ailemle uzun zamandır geçiremediğim vakti geçiyorum, kendime zaman ayırıyorum, kitap okuyorum  ve bir şeyler izliyorum. Bu durumu da krizi fırsata çevirmek gibi görüp, ihtiyacım olan dinlenme ve üretim için ayrılmış bir zaman gibi düşünüyorum. Elbette benim de kaygılarım var iyi yanından bakaraki modumu düşürmemeye çalışıyorum. 

Evde yapılacaklar listenizde neler var?

Evde yapılacak listemde kitap okumak, dizi izlemek klişelerinin yanında keşfetmediğim sosyal mecraları keşfetmek var. :) Asla telefonuma indirmem ve aktif olmam dediğim  TikTok uygulamasında kardeşimle beraber içerik üretiyorum. TikTok'un dünyasını anlamak benim için zordu ama şimdi saçma şeylerle inanılmaz eğleniyorum ve video çekerken denediğim şeylerler de egzersiz yapmış gibi hissediyorum.

Gourmet Ladies'in web sitesine göz atmak isterseniz buraya; sosyal medyalarından onları takip etmek isterseniz buraya tıklayabilirsiniz.

 


Eski Yazı Yeni Yazı

0 yorum

Bir yorum bırak

Lütfen not edin, yorumlar kontrol edildikten sonra yayınlanmaktadır.